Alla medel är tillåtna…


Kampen om greenfeegästerna tar en helt ny nivå…

Under senare år har ”golfmarknaden” förändrats tämligen rejält och många klubbar försöker att fånga greenfeegäster på lite annorlunda sätt än tidigare. På bilden, till vänster, ser man hur Kungälv-Kode Golfklubb har etablerat sig på Stenungs Torg (Stenungs Torg utsågs till norra Europas vackraste köpcenter 2014) och försöker att få förbipasserande att bli intresserade av ett greenfeepaket på Kungäv-Kode GK.

Nytt sätt att marknadsföra?

Kanske är detta den nya tidens sätt att marknadsföra sin golfklubb? Eller kan det vara internet, Google och Facebook som är den nya tidens melodi? Vi på Golfportalen tror ju att det mesta kommer att vara ”digitaliserat” inom inte allt för avlägsen framtid men självklart har personligt engagemang och personlig försäljning alltid en plats i ”värdekedjan”… Hur som helst så tycker vi att detta var en charmig kontrast till tidigare försäljare på denna ”butiksyta” då vi varit vana vid att se Hundfoder, Jordgubbar och Glöggutdelare. Vi hoppas att Kungälv-Kode, med Joakim och Volker, åtminstone fick i hop till hyran av sina hyrda kvadratmeter.